zondag 28 oktober 2012

Herfstkaart


Dit kaartje heeft er een tijdje gelegen voor ik het af kon maken. Zoals de meesten van jullie weten ben ik vorig jaar van de trap gevallen en toen mijn blog begonnen om weer op te krabbelen, vandaar de ietwat vreemde titel van mijn blog.
Vorige week vrijdag wilde mijn man Walter onze schoorsteen vegen, dat doet hij al járen, en viel met ladder en al van het dak. Gelukkig kwam hij op het platte dak terecht, maar ik schrok heel erg en moest meteen met hem naar het ziekenhuis. Zijn rechteroor was doormidden gescheurd en moest worden gehecht door de plastisch chirurg. We hebben de hele middag in het ziekenhuis gezeten. Walter moest 's nachts blijven ter observatie omdat hij van 4 meter hoog naar beneden gevallen was en ook een hersenschudding had. De volgende dag mocht hij gelukkig weer naar huis. Hij heeft een paar dagen met heel veel hoofdpijn en pijn in zijn nek in bed gelegen. Daarna begon het wat beter te gaan.
We hebben dus iets met trappen! Hij mag van mij nooit meer de schoorsteen vegen, dat snappen jullie wel... Het is goed afgelopen. Wij hebben goede engelbewaarders, die hadden nog geen herfstvakantie!

Toen dacht ik gisteren weer eens te gaan knutselen. Het ging helemaal anders. We kregen de hele middag en een deel van de avond onverwacht visite. Allemaal lieve mensen kwamen op ziekenbezoek. De een was net weg en meteen kwamen de volgende, alsof ze het zo afgesproken hadden, zó lief!
Vanmiddag had ik eindelijk zin en tijd om deze herfstkaart af te maken. Ik heb dit papier al jaren liggen en vind het te mooi om te gebruiken. Ik heb er pas één kaart mee gemaakt. Steeds koop ik nieuw papier, terwijl er nog zoveel ligt, ik las dit afgelopen week ook bij andere blogsters.



Het papier is Berry Sweet van K&Company. De bloem en de randen daaronder heb ik met de silhouette gesneden. Ik heb de lagen gemat op wit papier, dat ik met Flexmarkers gekleurd heb, omdat ik niet de goede kleur cardstock had. Ook de stempel heb ik eerst met flexmarkers gekleurd en toen afgedrukt.
De bloemen zijn een snijfile van Bird.
Het idee van het kaartje komt uit Scrapcards 3 pag 77, ik heb het ontwerp dus gelift.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaartje vinden.

Groetjes, Marlies

7 opmerkingen:

  1. Hoi Marlies,

    jeetje wat een verhaal meis! Als ik jou was deed ik alle trappen de deur uit! En wat eng dat walter z,n oor gescheurd was. Ik hoop dat ie snel beter is. Je kaartje is weer heel leuk geworden!

    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marlies,

    Ik heb even je verhaal zitten lezen en mensen..wat heeft je man geluk gehad..niet meer zelf doen, zou ik denken...
    en heb je kaarten ook bewonderd..en..mooi..ik ga je volgen
    Sterkte voor je man, liefs en groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zullen jullie geschrokken zijn. Je man heeft geluk gehad en jullie engelbewaarders zijn inderdaad aanwezig!
    Gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen!
    Je kaartje is prachtig en het papier is heel mooi en vrolijk! Ook een mooi design, je hebt het goed gelift! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Marlies,dat is schrikken en dan is je man idd goed weggekomen.Blijven jullie allebei maar met beide benen op de grond.Je mag wel een beetje zweven over je kaartje want dat is héél mooi,en dikke pluim,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof goed dat je ongeloofelijk schrikt als je dat ziet gebeuren! Gelukkig is alles met een sisser afgelopen, toch maar een beetje uit de buurt blijven van trappen...
    Ik vind je kaartje geweldig, mooie en vrolijke kleuren. Degene die deze kaart mag ontvangen, wordt er meteen helemaal happy van!!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig dat je dit nu verteld, want dat vroeg ik me laatst wel af hoe je aan je blogtitel kwam, nou dat weet ik nu dus! Beterschap met je man, want dan schrik je wel zeg!
    Je kaart vind ik Súper! Heel erg mooi gedaan!
    O, en van dat papier...heb ik hélemaal geen last van! haha

    BeantwoordenVerwijderen