zaterdag 18 februari 2012

Schommelkaart voor Patricia

Ik heb vandaag mijn eerste wiebelkaart gemaakt voor Patricia, de vriendin van mijn zoon, die vandaag 30 geworden is. Ze is dol op vlinders, dus ik wilde een kaart met vlinders voor haar maken. Ik was vorige week bij Boekenvoordeel, toen ik oplegkaartjes zag liggen in verschillende dessins en verschillende vormen. Ik heb 3 pakjes gekocht, weer eens wat anders.


Ik ben begonnen met een witte cirkel. Daarop zit het oplegkaartje. Daarop zit weer het kaartje met de  Magnoliastempel. Zij is ingekleurd met Flexmarkers. Ik ben er best lang mee bezig geweest, omdat ik het nog maar kort doe. Ik vind dat het papier erg snel nat wordt en de inkt (te) gemakkelijk buiten de lijntjes gaat als je de kleuren in elkaar wilt laten overlopen, maar dat zal wel komen omdat ik nog een beginneling ben. Ik hoop maar dat het mettertijd beter zal gaan. Op de foto lijkt het een beetje anders, maar de jurk van Tilda heeft in werkelijkheid dezelfde kleur als het achtergrondpapier. Ik heb een 2e foto gemaakt van de kleuren markers die ik gebruikt heb.



De kaart is afgewerkt met vlinderstickers, naar ik meen van de Xenos, bloemen o.a. van Marianne Design en ponsen en letterstickers van Nellie Snellen.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn kaartje vinden. Ik ben blij met jullie reacties, het is leuk om terug te lezen dat anderen je kaartjes leuk vinden.
We zijn vanmiddag even bij Olaf en Patricia op bezoek geweest en ze vond het kaartje mooi. Mijn moeder en mijn jongste zus waren er ook en door hen is het kaartje in ieder geval al goedgekeurd. Altijd hartstikke leuk zo'n verjaardag, elkaars kaartjes bekijken en bewonderen, iets lekkers erbij, hm!
En Patricia had een collega op bezoek met de meest schattige kindjes die je je maar kunt voorstellen! Zo lief!!! Als ik ooit oma word mogen ze daarop lijken, zei ik vanmiddag tegen de moeder.

Groetjes, Marlies

6 opmerkingen:

  1. Wat een schattige Tilda. Zo mooi ingekleurd. Het is een prachtig kaartje geworden.
    En ik denk dat ik voor je een keer een tutorial maak. Het is echt niet moeilijk,maar je moet het een keer gezien hebben. Je hebt er in ieder geval wel een lijmpistool voor nodig. Dat is het makkelijkste. Ik heb vakantie volgende week en ik zal zien wat ik voor je kan doen.
    Fijne zondag!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marlies,
    prachtig kaartje! Wat kleur je al mooi met de markers. Ik heb dat ook nog dat de inkt vaker buiten de lijntjes gaat, hihi. Ik denk dat dit een beginnerskwaaltje is.
    Je vraag over mijn schudkaartje, bedoel je de laag tussen het schudgedeelte? Dat zijn van die foamblokjes 3 mm. Die plak je ertussen.
    Ik wens je een fijne zondag, groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart! Je kan mooi kleuren met de flexmarkers, ik heb de mijne alweer verkocht en ben over op Distress Ink, bevalt me veel beter :D.

    Groetjes Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie kaart! Mooi model, ik zal ook naar de boekenvoordeel moeten! Je hebt heel mooi gekleurd, ik kan je hierover geen tips geven, ik kleur met derwent potloden en ik ook pas begonnen met distress inkt.
    Mijn kant haal ik meestal op de dinsdag markt in de stad maar sommige heb ik echt al heel lang. Bij het Smitje kan je ook hele mooie kant halen maar het is daar wel best duur. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben ik nog even, weet je dat je woord verificatie aan hebt staan en dat je dan twee (bijna) onleesbare woorden moet intypen voordat een reactie wordt gepubliceerd? Je kan het bij je instellingen uit zetten. Natuurlijk moet je zelf weten of je het erop wilt maar sommige mensen weten niet dat ze aan hebben.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marlies
    Een heel lief en mooi kaartje, super.
    groetjes Bennarda (Ballie)

    http://balliescreationballie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen